понедељак, 2. април 2012.

Seminar sa Filip Bajerom u Bugarskoj 2012.

Chun ili Tsun? Jedna rec ali dve vestine!

Za Filip Bajera (Philipp Bayer) sam cuo jos davne 1995 godine kada sam upoznao jednog odlicnog majstora WSL systema. On je Filipa hvalio na sav glas govoreci kako je njegova tehnika neprikosnovena a samim tim to je neverovatno zato sto Filip nema jednu saku (levu). Kako sam tada tek bio na pocetku svog ucenja wing chun-a, nisam to uzimao zdravo za gotovo. Tada je jedini wing chun u Srbiji, a najvise rasprostranjen,bio TWC - Traditional Wing Chun, linija William Cheung-a ispred koga sam kasnije i polagao i postao majstor tog stila.

Opet 2007. mi se kroz usi provlacilo ime Filip Bayer, tek nekoliko video klipova je bilo na Youtube-u ali se jasno moglo videti sta covek radi, hmm,,,"Jasno", to sam tada mislio.
Wong Shun Leungov sistem mi je bio sve zanimljiviji zbog svoje efikasnosti, direktnosti i kvaliteta treninga. Upoznao sam neke WSL Gary Lam system,vezbace u Grckoj ali jos nisam video pravi WSL.

Pisao sam Filipu i kako je on zauzet sa mnogo seminara svaki vikend svake nedelje, po Evropi i svetu, on me je spojio sa svojim ucenikom iz Rijeke (Hrvatska). zove se Danijel Bicanic, rekavsi mi da govorimo istim jezikom i da je "fanatik" po pitanju treninga kao i sto sam ja.
Ubrzo me je zvao Danijel i ugovorili smo vidjenje i trening.
Prve sekunde kontakta sam se setio te davne 1995 godine i osetio na svojoj kozi WSL PHB sistem. Danijel mi je na jedan uctiv nacin pokazao sve karakteristike sistema i bio sam vise nego odusevljen! Dogovorili smo saradnju i on je dolazio u Sremsku Mitrovicu i Novi Sad jos 7-8 puta gde je drzao WSL PHB VT treninge u trajanju po 3 do 3 ipo sata svaki put.


Zahvalan sam mu za nesebicno pokazivanje i odlicne treninge koje je odrzao. Takodje i susret sa Brankom Micic-em koji je jedan od predstavnika WSL PHB Ving Tsun-a za Austriju, je bio fantastican. Branko je jedan veliki majstor i pri poseti nasm klubu pokazao nam je jedinstvene stvari i tehnike karakteristicne za sistem i priblizio nam WSL VT jos malo blize.

Uskoro posle, saznao sam da se odrzava seminar sa Filipom tako da smo resili da se upoznamo sa majstorom i ucestvovao sam prvi put na internacionalnom seminaru Filip Bajer-a u Bugarskoj u Sofiji i prvi susret sa njim bio je neverovatan i predivno iskustvo, kada je cuo da smo dosli iz Srbije, moja dva ucenika (Radoslav i Nikola)i ja, covek nam je prisao i srdacno nas pozdravio. Naime, bili smo najavljeni tako da nas je i ocekivao.

Posle 10 minuta bili smo u sali, i vec okretali Pon Sao Chi Sao. Radio sam sa nekoliko njegovih ucenika prvo iz Bugarske, Nemacke... i dobro sam se izmorio. Filip je stalno prekidao vezbu da bi ispravljao, pokazivao sto za 20 godina vezbanja nisam doziveo ni na jednom seminaru gde sam prisustvovao a bilo ih je mnogo.U jednom momentu nesto je pokazivao na meni i tada sam se setio onih snimaka koje sam gledao i mislio da ih znam jasno ali njegove ruke nisam mogao da vidim,i tek tada sam shvatio rec"Jasno", Ili je ovo Bruce Lee ili se sa WSL PHB nacinom treninga ovo moze postici! Njegova tehnika i rutina je bila neprikosnovena uistinu! Ruke su mu uvek tri pokreta ispred a to sve radi takvom brzinom i silinom da mi sve ostale vestine i stilovi wing chuna koje sam upoznao do sada, izgledaju kao los Shotokan Karate ili neuspeli sistem samoodbrane!


Njegov rad nogu je bio veoma brz, radio je i rotacije i step korake , brze ulaze izlaze, sve to veoma uvezbano,prakticno i lepo. Posvetio se svima na seminaru a imam secaj da se nama iz Srbije bas posvetio jer je hteo da nam objasni sve do tancina mada nismo uopste zaostajali sa gradivom od ostalih jer nam je Danijel dao dobar koren i osnovu! Dosta su nam pomogli i Bugarski vezbaci a posebno Krasimir Koev, predstavnik Bugarske VT Asocijacije "Boen Duh" ( Fighting Spirit), koji je dugogodisnji Bajerov ucenik. I svi ostali momci ( Stefan, Ivo, Bobby, Dimitar, Nikolay...) su bili super, druzeljubivi i bez ega i sujete, spremni za dobar trening.
Seminar je prosao veoma uspesno, Filip je objasnio mnogo toga, pokazao mnogo toga i sve sa dozom humora i pristupacno svima. Veoma je prizeman covek koji svaku wing chun nedoumicu resava ukrstanjem ruku i za vrlo kratko vreme sve bude kristalno jasno. Pokazao je da je izuzetan majstor svog zanata, pokazao je principe i preneo ideju i licno ga smatram za najboljeg wing chun prakticara danasnjice a njegov WSL sistem za najprakticniji i najprimenjiviji.
Nikad nije kasno da se shvati "Jasno".

Nenad Koviljac.

Нема коментара:

Постави коментар