четвртак, 4. октобар 2012.

SEMINAR LONG POLE - ZMAJEVA MOTKA U SREMSKOJ MITROVICI


Ove godine majstor Nenad Koviljac pored dosta uspešnih semoinara održao je i jedan veoma specifičan i zanimljiv. Trening sa Zmejevom motkom '' Long Pole ''. Prvi Septembar okupio je dosta ljudi u Sremskoj Mitrovici koji su želeli da se upoznaju sa načinom rada i upotrebom Zmajeve motke. Posmtrač sa strane imao je priliku da odluta kroz vreme, momci radili su veštinu motkom koja zahteva stabilnost tela, veštinu njene upotrebe jer nije uopšte lako kontrolisati dugačku motku. Ipak, uz nadzor i pomoć majstora Nenada Koviljca, učenici su osetili draž upotrebe Zmajevom motkom. Svi učenici koji su učestvovali na seminaru, dobili su od svog majstora po jednu motku. Pitali smo Nenada zašta je Zmajeva motka potrebna i on nam je sa zadovoljstvom pojasnio : '' Forma sa dugom motkom jača, razvija pravilnu strukturu tela i fokus, poboljšava upotrebu i poziciju laktova. Ne moramo je nikad upotrebiti realno kao oruzije, ali ce rad i vezba sa njom upotpuniti praznine i jos vise ojacati nase telo i tako poboljsati nas Ving Čun Kung Fu. Duga, Zmajeva motka je pored rada na Drvenoj Lutki, neophodan elemenat vestine te je neophodno poceti rad sa njom zbog kljucnih polozaja ruku i strutre tela. ''
Nakon prijatnog razgovora sa majstorom Nenadom Koviljcem, imali smo i priliku da popričamo i sa učesnicima seminara. Dimitrije Dukić nam je rekao svoje imresije o seminaru : ''Long pole seminar je bio veoma konstruktivan i odlična nadogradnja na osnovne ručne tehnike Ving Tsuna ,"zmajeva motka" (long pole) čini da sam stav i gard postanu čvršći,skoncetrisaniji i da napad bude eksplozivniji i sa većim oslobađanjem snage prema protivnuku,moje skromno mišljenje je da bi Long pole trebalo uvrstiti i u redovne treninge radi poboljšanja osnovnih tehnika i povećavanja izdrživosti vežbača. '' Uglješa Jovanović nadovezuje se u priči i kaže : ''Long Pole seminar je bio fenomenalan! 3 sata kvalitetnog treninga, dosta se radilo i dosta naučilo! Mnogo toga je objašnjeno na seminaru vezano za "zmajevu motku" za sve pohvale...''
Na malom predahu Radoslav Ćurčić počinje priču ... ''Seminar Drvene motke pod vodjstvom Si Fu Nenada Koviljca otvorio mi je nova gledišta po pitanju upotrebe ovog oružja. Jačanje ramena, ruku, čvrstina, pozicioniranje laktova samo su neke od dobroboti ovog treninga. Svakako kvalitetan, poučan i drugačiji seminar od dosadašnjih. Naravno opet nije izostala dobra atmosfera i druženje, koga je uvek na pretek na Nešinim seminarima. Ocena 5 bez plusa jer sam razvalio ramena:-) '' Šetajući se između predanih vežbača zatičemo i Dražena kojeg pitamo o njegovim utiscima seminara... ''Već duže vreme me interesuje trening sa motkom i kad sam video da SiFu Nenad organizuje seminar, oduševio sam se. Interesovala me tehnika pomoću koje mogu da vladam sa tako dugačkom motkom a i poprilično teškom. "Crkao" sam u prvih petnaest minuta i shvatio zašto Nenad kaže da ti teretana neće pasti na pamet. Mislim da motka popravlja balans, koordinaciju..., jer zbog težine i dužine motke svaka greška u stavu i pokretu se odrazi vidljivo. Fokus se dobija tako što motku od skoro tri metra treba da upraviš u jednu tačku. Upravljati sa vrhom motke koji se nalazi na skoro tri metra od nas svakako popravlja fokus, balans, koordinaciju... SiFu Nenadovi seminari me uvek unaprede i idem na svaki koji sam u mogućnosti. Ovaj seminar je za mene bio nešto posebno i srećan sam što sam u svoj trening ubacio rad sa motkom, jer sada mislim da je rad sa motkom jedan važan segment u Wing Chun treningu. Videti se sa drugarima iz drugih klubova i kvalitetno se družiti, naučiti nešto novo a tako bitno i još poneti kući motku, divan subotnji dan. Nadam se da će biti još seminara sa motkom. ''
Na kraju razgovora mogu samo reći da je ovo pun pogodak. U današnje vreme kada se nameće neka nova vojna moda, gde se nameću treninzi deci kao da se spremaju za ratove, Nenad Koviljac okuplja impresivni broj mladih ljudi sa tradicionalnim oružjem . Uspeo je svojim umećem da im privuče pažnju, da im približi znanje i objasni korist od Zmajeve motke. Na kraju mogu samo reći sve pohvalno od same organizacije, kvaliteta i onog najvrednijeg a to je taj neki zdrav drugarski odnos koji je prisutan kod ovih ljudi koje okuplja Nenad Koviljac. Priredio : Ivan Stefanović

Нема коментара:

Постави коментар